Zasavica – izlet sa decom u rezervat prirode

Zasavica - izlet sa decom

Zasavica je jedno od mesta na koje prosto morate otići. Na ovaj izlet smo išli još u martu i da nije bilo moje Milene kojoj sam želela da prenesem iskustvo, ne bih ga ni sada napisala. Kako nisam bila skoro uopšte prisutna na blogu poslednje dve godine, a kamoli redovna, nije ni čudo što tek sada stiže post. Uglavnom, u narednom periodu ću se potruditi da prenesem sva ovogodišnja iskustva sa putovanja.

Zasavica

Zasavica – rezervat prirode

Na izlet u Zasavicu smo se odlučili nakon preproruka koje sam pronašla na internetu. Pre 10 godina smo muž i ja pokušali da odemo na nekom putovanju, ali nas je tik pred ulaz dočekao pljusak, pa smo odustali. Ovaj put smo odlučili da topao martovski dan provedemo tamo sa decom. I nismo pogrešili.

Zasavica – više od onoga što ste do sada čuli

Kada sam čitala preproruke za Zasavicu, svi pričaju o vidikovcu, vožnji brodom i gulašu od mangulice. Čak je i sin pre desetak dana išao na izlet i nisu ih vodili u deo gde životinje slobodno šetaju. Taj deo je upravo ono što Zasavicu čini posebnom.

Vidikovac

Putem fotografija ću verovatno najbolje uspeti da vam dočaram šta je prava vrednost ovog mesta. Kada sam gledala slike koje smo mi napravili, prosto nisam mogla da se odlučim šta da prenesem ovde, pa će se skoro sve naći u postu.

Verovatno bi fotografije bile lepše da su napravljene u neko drugo vreme. Ovo je bilo u martu, kada su grane još gole, nema mlade trave i priroda tek počinje da se budi.

Od ovog izleta smo očekivali ono što uglavnom i dobijete kada odete u neko etno selo, manje-više. Nakon ulaza smo imali priliku da vidimo nekoliko starih vrsta životinja koje su u ograđenom delu, lepo igralište za decu, restoran u kome se služi taj čuveni gulaš od mangulice, vidikovac na koji se možete popeti i mesto gde pristaje brodić koji vozi ture kroz Zasavicu. Sve je veoma lepo, uređeno, trava pokošena. Ima praznih stolova sa nadrstrešnicama. Svuda možete prostri ćebence, što smo mi na kraju ture i uradili i tu jeli. Na ulazu su nas ljubazni zaposleni uputili šta sve možemo videti.

Zasavica je ono što se nalazi iza kapije

Prostranstva netaknute prirode

Kako smo se kretali stazom od ulaza došli smo do kapije koja vodi u predivno prostranstvo. Tu životinje hodaju slobodno. Ovuda ide i pešačka ili biciklistička staza koja na drugi kraj vodi, duga čak osam kilometara. Odmah su nas uputili da su pitome i navikle na ljude, te da ne brinemo.

Magarci šetaju slobodno u Zasavici

Samo mi nismo mogli ni da pretpostavimo koliko će deca zapravo moći da uživaju sa njima i koliko će i jedni i drugi biti opušteni i srećni. O tome možda najbolje svedoči narednih par fotografija.

Deca su slobodno hodala među životinjama, mazila ih, trčala dalje. Bez barijera, među životinjama koje su pitome, a žive potpuno slobodno. Nema kaveza. Nema tuge u njihovim očima.

Zasavica - rezervat prirode
Ova fotografija je najbolji opis ovog mesta

Šetnja kroz Zasavicu

Posle nekog vremena smo nastavili dalje imaginarnom stazom kroz rezervat. Pričali smo o tome koliko je sigruno lepo kada sve ozeleni. Nažalost nismo stigli da ponovimo ovaj izlet u zelenilu, ali nadamo se da sledeće godine hoćemo.

Zasavica – šetnja kroz rezervat

Uvek kada drugi gledaju naše fotografije i iskustva, misle kako sve ide glatko, kako su samo njihova deca ovakva ili onakva. Uglavom tuđu decu zamišljaju ovako kao što ova mala pozira sa magarcem na fotografiji ispod.

Dete i magarac - Zasavica

Ali, kada imate dete od 19 meseci, velika je verovatnoća da će svakih par minuta imati ideju da joj nešto nije po volji i baciti se na pod da pokaže svoje negodovanje. Upravo o tome govori i fotografija ispod. Možda nije tema ovog izleta, ali treba da bude tu kao podrška ako idete negde sa vašim mališanom i bojite se ovakve njegove reakcije.

Tantrumi i beba
Tantrumi kao sastavni deo odrastanja

Pauza za odmor u Zasavici

Šetali smo nekih pola sata i odlučili da napravimo pauzu u sred rezervata. Tu smo ostali nekih sat vremena i za to vreme, osim jednog vozila zaposlenih u Zasavici, niko drugi nije prošao. Momci su to vreme iskoristili da malo igraju fudbal.

Zasavica - manglica

I dok je beba sedela i uživala, iz žbunja se prvo pojavila mama mangulica, a zatim i gomila prasića. Međutim, kada je beba došla na ideju da ide za “pasetom”, pobegli su glavom bez obzira.

Gde god da idemo sa sobom nosimo pribor za crtanje. Posluži i u prirodi, kada žele da ilustruju ono što su videli, ali i kada mi na miru želimo da popijemo kafu. Tako su ovde brzinski, čak i bez ćebenceta rasprostrli sve.

Zasavica - rezervat prirode

Okolo su tragovi koji prave svinje koje riju zemlju, nije izmet na sve strane, kao što sam imala prilike da čujem par puta od nekih posetilaca.

I tura igranja sa štapovima po toj razrovarenoj zemlji. Ne znam za vašu, ali naša deca svuda vukljaju štapove. Čak i kada se igraju u ulici sami sa društvom, to su večito štapovi kojima se čačka ovo i ono, štapovi koji se bacaju, kojima se mulja po barama i koji se zaglavljuju u rupe na šahtovima.

Igranje sa štapovima

Plan je bio da u povratku idemo na vožnju brodom, ali deca nešto nisu bila raspoložena, pa smo to ostavili kao nešto zbog čega moramo doći sledeći put.

Važne informacije za izlet u Zasavicu

Zasavica se nalazi blizu Sremske Mitrovice, tačnije posle Mačvanske Mitrovice. Od Beograda je udaljena oko sat vremena vožnje automobilom. Ne znam da li se može doći drugim prevoznim sredstvom.

Ulaz u rezervat prirode je 200 dinara. Deca do 7 godina ne plaćaju ulaz. Vožnja brodom je 250 dinara i traje oko 20 minuta. Za hranu u restoranu ne znam, jer mi gledamo da uvek u prirodu nosimo neku klopu koju možemo da jedemo na ćebencetu. Tako smo i ovaj put uradili.

Igranje sa štapovima

U prodavnici na ulazu možete kupiti i neke egzotične proizvode, kao što je sir od magarećeg mleka. Ne znam koliko košta, ali o svemu se možete informisati na njihovoj zvaničnoj stranici – Zasavica prodavnica.

Kada je najbolje da planirate izlet u Zasavicu?

Odlazak u rezervat prirode Zasavica je najbolje da planirate u vreme kada nije previše vruće. Ovi oktobarski lepi dani su sjajan izbor, kao i neki dan tokom proleća. Preko leta je verovatno prevruće jer nema prirodnog hlada.

Naše ostale jednodnevne avanture, od sada ćete moći da pratite na stranici: Izlet u Srbiji.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *